BYD Türkiye planını değiştirdi

Çinli elektrikli araç devi BYD, Türkiye’de yeni bir fabrika kurma planlarını değiştirerek sürpriz bir karar aldı. Türkiye ve Macaristan’da kuracağı fabrikaları elektrikli araç üssü haline getirmeyi planlayan BYD, artan talebi karşılamak için yeni bir hamle yapacak.

BYD’nin Türkiye Planlarında Değişiklik

Avrupa’da satışları hızla artan BYD’nin 2024 yılının ilk çeyreğindeki satışları 4 katına çıktı. Bu satışların %38’i şarj edilebilir hibrit modellerden gerçekleşti. Hibrit model talebinin yüksek olması, Çinli devin üretim stratejisini değiştirmesine neden oldu.

Gazeteci Emre Özpeynirci’nin haberine göre, BYD Türkiye ve Macaristan’da kuracağı fabrikalarda Macaristan’ı BEV üssü, Türkiye’yi ise PHEV üretim merkezi yapmayı planlıyordu.

Ancak hibrit modellere olan ilginin artmasıyla, her iki fabrikada da hem elektrikli araçlar hem de şarj edilebilir hibrit modeller üretileceği iddia ediliyor.

BYD ayrıca, artan talep doğrultusunda 2026 yılının ortasına kadar Avrupa’daki tüm modellerinin hibrit versiyonlarını sunmayı planlıyor.

150 Bin Araç Kapasitesi

Otomotiv sektörünü de etkileyecek olan bu haberi paylaşan Özpeynirci’nin aktardığı bilgilere göre:

“Avrupa stratejisini güncelleyen Çinli BYD, Macaristan ve Türkiye’deki fabrikalarında sadece elektrikli araçlar değil, şarj edilebilir hibrit modeller de üreteceği iddia ediliyor.
Şubat ayında İtalya Torino’da gerçekleştirilen toplantıda, BYD’nin Macaristan’ı sadece BEV üssü, Türkiye’yi ise PHEV üretim merkezi olarak düşündüğü konuşulmuştu. Ancak güncel plan, her iki fabrikada da hem elektrikli araçlar hem de şarj edilebilir hibrit modellerin üretileceği yönünde.

  • Manisa’daki fabrika Mart 2026’da üretime başlayacak
  • Yatırım tutarı: 1 milyar €
  • Üretim kapasitesi: 150.000 araç
  • Ar-Ge merkezi de planlar arasında

BYD’nin Avrupa’daki satışları yılın ilk çeyreğinde 4 kata çıkarken, bu satışların %38’i PHEV modellerden gerçekleşti.
Artan talep sebebiyle BYD, 2026’nın ortasına kadar Avrupa’daki tüm modellerinin hibrit versiyonlarını da sunmayı planlıyor”

Related Posts

Oteller borç batağında, bankalar çareyi ‘vefa anlaşması’nda buldu

Ekonomik kriz turizim sektörünü de zora sokuyor. 2025’in ilk çeyreğinde turizm sektörünün bankalara olan toplam nakdi kredi borcu yüzde 33.4 artarak 521.4 milyar TL’ye yükseldi. Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) verilerine göre, bu …

Yunan Bakan Türkçe iş konuştu

İstanbul Ticaret Odası’nda (İTO) Dışişleri Bakan Yardımcısı Mehmet Kemal Bozay ve Yunanistan Ekonomi Diplomasisinden Sorumlu Dışişleri Bakan Yardımcısı Tasos Hacivasiliu’nun katılımıyla Türk – Yunan İş Forumu düzenlendi.

Taksilerde yeni zorunluluk: Ödeme cihazlarında yenilik

Gelir İdaresi Başkanlığı’nın taksi işletmecilerini ilgilendiren yeni düzenlemeye dair hazırlık yaptığı iddia edildi. Hazırlanan Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği taslağına göre, taksi işletmecilerinin taksimetrelerle uyumlu yeni nesil ödeme kaydedici cihazları kullanması zorunlu hale gelecek.

Türkiye’nin 40 yıllık ünlü çay markası satışa çıkarıldı

Dünyanın önde gelen kahve ve çay şirketlerinden biri olan Jde Peet’s, Türkiye operasyonlarını yeniden yapılandırma kararı alarak çay birimi Of Çay’ı elden çıkarma sürecini başlattı. 1985 yılında Rize’nin Of ilçesinde kurulan ve 2019’da Jde Peet’s …

Sürücüsüz yerli otomobilin tarihi belli oldu

SANAYİ ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, ‘İklim ve Ekonomi Sürdürülebilir Mobilite Araç ve Teknolojileri Zirvesi’ açılışında konuştu. Yerli otomobil üretimindeki yeni hedefleri açıklayan Bakan Kacır, “3 yerli otonom aracın ülkemizde …

Borsada takas süresi kısalıyor: Yatırımcılar için yeni dönem başlıyor!

Borsada takas süresinin kısaltılması, işlem hacimlerinde önemli artışlara yol açabilir. Uzmanlar, bu değişikliğin yatırımcılar için daha hızlı işlem yapma imkanı sunacağını belirtiyor. Yatırımcılar ve aracı kurumlar, uyum sürecine hızla adapte olabilir.