Android akıllı telefon kullanıcıları artık basit bir güncellemeyle SMS reklamlarından kurtulabilecek

Android Kullanıcıları, Google Mesajlar’la Tanıtım ve Pazarlama Mesajlarından Kurtuluyor

Android kullanıcıları için müjde! Google Mesajlar’ın yeni güncellemesiyle artık kısa mesaj yoluyla gelen tanıtım ve pazarlama mesajlarından tek dokunuşla kurtulmak mümkün olacak.

Google Mesajlar’ın sunmuş olduğu bu yeni özellik sayesinde, kullanıcılar abonelikten çıkmak istediklerinde seçenekler menüsünden veya mesaj penceresinin alt kısmından “Çok fazla mesaj geliyor”, “Artık ilgilenmiyorum” veya “Spam” gibi seçenekleri işaretleyerek göndericiye otomatik olarak “DUR” komutunu içeren bir mesaj gönderebilecekler.

Eğer “Spam” seçeneği tercih edilirse, sistem aboneliği sonlandırmanın yanı sıra göndericiyi engelleyip spam olarak raporlayarak daha hızlı ve etkili bir çözüm sunacak. Ancak, bu işlem sırasında önemli onay kodları veya doğrulama bağlantıları içeren mesajların engellenmemesi için de özen gösteriliyor.

RCS Destekli Android Cihazlara Yakında Ulaşacak

Fransa, ABD, Brezilya, Almanya, Hindistan, Meksika, İspanya ve İngiltere gibi RCS (Zengin İletişim Hizmetleri) protokolünü kullanan ülkelerde aktif edilen bu özelliğin, RCS destekli Android cihazlara birkaç gün içinde ulaşması bekleniyor.

RCS Nedir?

RCS, geleneksel SMS/MMS’in yerini almayı hedefleyen operatörlerin sunduğu modern bir mesajlaşma protokolüdür. Temel özellikleri şunlardır:

  • Zengin İçerik Desteği: Yüksek çözünürlüklü fotoğraf, video ve dosya gönderimi, grup sohbetleri, konum paylaşımı gibi multimedya imkânları sunar.
  • Gerçek Zamanlı Bilgilendirme: Mesajın iletilip iletilmediğini (“delivered”), okunup okunmadığını (“read receipt”) ve karşı taraftaki yazma durumunu (“typing indicator”) gösterir.
  • Daha Uzun Mesaj Sınırı: 160 karakter sınırını aşarak tek parça hâlinde daha uzun metinlerin gönderilmesine olanak tanır.

RCS, GSM Birliği (GSMA) tarafından standartlaştırılmış olup hem Android cihaz üreticileri hem de mobil operatörler tarafından desteklenmelidir. RCS kapasitelerinin etkinleştirildiği ülkelerde Google Mesajlar gibi uygulamalar, SMS’e kıyasla daha zengin ve interaktif bir kullanıcı deneyimi sunabilirken, RCS desteği olmayan cihazlar veya operatörlerde kullanıcılar hala klasik SMS/MMS servisine yönlendirilmektedir.

Related Posts

Tarifeler ve satışlar etkili oldu: Otomotiv devinden 4 yıl sonra bir ilk

Japon otomobil devi Nissan, Nisan-Haziran döneminde 784 milyon dolar zarar ettiğini açıkladı. Nissan’ın, ABD Başkanı Trump’ın gümrük tarifelerinden ve atış hacmindeki düşüş bu zararda etkili oldu.

Türkiye Rafting Şampiyonası ve Süper Kupa Yarışları sona erdi

Kano Federasyonu tarafından düzenlenen Türkiye Rafting Şampiyonası ve Süper Kupa Yarışları, Tunceli’de tamamlandı.

Bildiğiniz 4 mevsimi unutun; Dünya yepyeni bir mevsim düzenine geçiyor

Alıştığımız dört mevsim, iklim değişimi nedeniyle geride kalmış olabilir. Yeni nesiller belki de yeni mevsimlere uyum sağlamak zorunda kalacak.

Samsung Galaxy S26 serisi hakkında ilk bilgiler ortaya çıkıyor

Samsung’un önümüzdeki yıl tanıtması beklenen Galaxy S26 serisiyle ilgili iddialar, hem donanım hem de tasarım açısından önemli değişiklikleri işaret ediyor. Seride “Plus” modelinin yerini “Edge” alabilir.

Araştırmacıların ağzı açık kaldı: Google, Antik Roma’nın sırrını çözüyor

Google’ın geliştirdiği “Aeneas” adlı yapay zeka aracı, Antik Roma yazıtlarını okuyabilecek.

On optik saat, altı ülke ve tek bir amaç: Zamanı yeniden tanımlamak!

Avrupa’da farklı laboratuvarlar, optik saatleri senkronize ederek bir saniyenin tanımını yeniden düşünmek için güçlerini birleştirdi. Deney, zaman ölçümündeki belirsizlikleri azaltmayı hedefliyor.